221 de utilaje, în acțiune pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești!

0
105

Ritm bun de lucru pe tronsonul 1 al Drumului Expres (DEx12) Craiova – Pitești! 221 de utilaje, echipamente și autocamioane și peste 150 de muncitori acționează în acest moment pe șantier, conform DRDP Craiova.

Potrivit Direcției, pe tot traseul Tronsonului 1 al DEx12 sunt în desfășurare lucrări de terasamente (stabilizări cu lianți hidraulici a umpluturilor de pământ, realizarea stratului de formă și așternerea statului din fundația de balast).

„La Nod Rutier cu DN 65 F (Centura de Nord Craiova) – sunt în desfășurare lucrările de terasamente pentru reconfigurarea noii intersecții a Drumului Expres cu Centura Craiova Nord (DN 65F) prin realizarea noii intersecții de tip girație. La acest moment se lucrează la 11 structuri în paralel, dintr-un total de 15 structuri, de la armare elevații până la realizarea cuzineților în vederea montării aparatelor de reazem și ulterior montarea grinzilor prefabricate. Grinzile prefabricate din beton precomprimat au început să fie produse la furnizorul de grinzi, acesta având termen de livrare, pentru toate cele 294 de grinzi, sfârșitul lunii aprilie 2024“, informează DRDP Craiova.

221 de utilaje, în acțiune pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Ritmul este proporțional cu fronturile unde se pot executa lucrări

Începând cu data de 4 martie 2024 vor începe lucrările de balast stabilizat în situ, iar după atingerea rezistențelor la compresiune a balastului stabilizat, în săptămâna 11-17.03.2024 vor începe realizarea tronsoanelor experimentale pentru primul strat de asfalt AB 31,5. De asemenea, au fost începute lucrările de colectare și evacuare a apelor de pe viitoarea suprafață carosabilă prin realizarea de șanțuri și rigole din beton. Lucrările la ITS (sistem inteligent de transport) vor începe în luna martie 2024, relocările de utilități sunt toate finalizate, mai informează DRDP.

„Antreprenorul lucrează într-un ritm proporțional cu fronturile unde se pot executa lucrări și este mobilizat corespunzător. Pe șantier se lucrează cu 150 muncitori calificați în construcții și necalificați, 85 șoferi de autobasculante și un număr de 136 utilaje și echipamente de construcții“, a mai anunțat DRDP Craiova.

Gradul de execuție a depășit procentul de 63%

Lucrările la tronsonul 1 al DEx12 Craiova – Pitești au fost reluate în data de 18 ianuarie 2024. Asocierea Ozaltin – Strade Bauunternehmung – Visio Construction Works a preluat tronsonul în octombrie 2023, la un grad de execuție de 57%, și are la dispoziție 18 luni să finalizeze lucrările, conform contractului. Constructorul s-a mobilizat de la bun început și a promis că sectorul de 17,7 km dintre Craiova și Robănești va fi gata până la finele acestui an, odată cu tronsonul 4, aflat în sarcina UMB.

Tronsonul 1 Craiova – Robănești al Drumului Expres Craiova – Pitești are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final limita județului Dolj cu Olt. Traseul traversează teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești. Asocierea Ozaltin – Strade Bauunternehmung – Visio Construction Works se află în prezent la un grad de execuție de peste 63%. Valoarea de atribuire a contractului pentru tronsonul 1 al DEx12 Craiova – Pitești este de 439,2 milioane lei fără TVA, adică 552,7 milioane de lei cu TVA (105,6 milioane euro), iar garanția lucrărilor va fi de 10 ani.

Date tehnice:

Drumul Expres Craiova – Pitești, tronson I, de la km 0+000 la km 17+700. Tronsonul 1 este cuprins între Craiova (km 0+000) și Balș (km 17+700) are o lungime de 17,70 km și este compus din: 17,70 km de drum expres; 15 poduri și pasaje; 2 noduri rutiere (Nodul de la km 0+000 intersecția cu Centura de Nord Craiova și seminodul rutier de la km 1+400); o parcare de scurtă durată stânga/dreapta la km 14+190.

euroolteniainfo.com