Grupul ALRO a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an o cifră de afaceri cu 13% mai mare față de aceeași perioadă din 2023. Produsele cu valoare adăugată mare și foarte mare vândute în cantități din ce în ce mai mari și investițiile în tehnologie de vârf creează premisele extinderii, în continuare, pe piețele internaționale.
Producătorul de aluminiu a raportat o cifră de afaceri de 2,54 miliarde RON în T1-T3 2024, cu 13% mai mare față de perioada similară a anului trecut. Grupul ALRO a reușit astfel un profit net de 126,8 milioane lei (față de o pierdere netă de 394 milioane lei în T1-T3 2023), datorită structurii mai bune a costurilor (determinată de producția mai mare de aluminiu lichid din deșeuri și vânzări în creștere de aluminiu cu valoare adăugată mare și foarte mare).
Cifrele raportate de grupul ALRO pentru trim. I – trim. III 2024 arată volume mai mari de vânzări pentru produse cu valoare adăugată mare și foarte mare, atât în sectorul primar, cât și în cel de aluminiu prelucrat. În T1-T3 2024 Grupul a crescut producția de aluminiu lichid din deșeuri cu 125%, față de T1-T3 2023, în timp ce producția de aluminiu electrolitic a crescut, de asemenea, cu 5% în perioada analizată.
Pe fondul unei cereri puternice a industriei aeronavale, ALRO a crescut vânzările de produse laminate plate, realizând livrări mai mari cu 53% față de T1-T3 2023. Vânzările totale de aluminiu procesat au fost mai mari cu peste 20.000 de tone în primele nouă luni din 2024 (66.007 tone în T1-T3 2024, comparativ cu 43.269 tone în T1-T3 2023). Și vânzările de aluminiu primar au crescut, ajungând la 86.500 de tone, de la 78.934 de tone la nouă luni 2023.
„Rezultatele pentru primele nouă luni ale anului 2024 sunt o reflectare directă a concentrării strategice pe creșterea producției de aluminiu cu valoare adăugată mare, pe diversificarea portofoliului nostru și pe consolidarea măsurilor de control al costurilor, precum extinderea capacității noastre de reciclare. Investițiile în tehnologie de vârf, pentru a furniza produse sofisticate au deja un impact pozitiv în rezultatele noastre, permițându-ne să ne extindem, în continuare, pe piețele internaționale”, a declarat Marian NĂSTASE, președintele Consiliului de Administrație, ALRO.
„Suntem hotărâți să continuăm pe această cale, monitorizând activ piața și luând măsuri adecvate pentru a ne consolida poziția, asigurând crearea de valoare și poziția solidă pe piața internațională, pe termen lung”, a continuat Marian NĂSTASE.
ALRO țințește noi piețe și clienți
Producătorul de aluminiu ALRO vizează în continuare consolidarea poziției sale pe piețele internaționale și țintirea de noi piețe și clienți. Pentru a-și atinge obiectivul, s-au continuat investițiile în tehnologie, astfel încât să poată fi oferite clienților soluții personalizate pentru industrii sofisticate. De curând ALRO a pus în funcțiune unitatea CUTSMART SYSTEM, în urma unei investiții de 13,7 milioane lei, noua unitate de producție permițând ALRO să producă laminate plate complexe, cu dimensiunile și toleranțele definite în raport cu cerințele clienților.
Tot pentru a crește producția de aluminiu cu valoare adăugată mare și foarte mare, ALRO a investit și într-un cuptor de îmbătrânire cu încălzire electrică. Noua tehnologie crește eficiența energetică a proceselor tehnologice și întărește eforturile Grupului de a produce aluminiu cu conținut scăzut de carbon. În ultimii 20 de ani ALRO, a investit peste 900 milioane USD în tehnologie, eficiență și reducerea amprentei de mediu.